Promoties zijn altijd een fundamenteel aspect van zakelijk succes geweest, en dit wordt alleen maar meer het geval naarmate de concurrentie heviger wordt. Met steeds opkomende e-commerce bedrijven die vechten om de hotspot, hebben promoties de kracht om zowel zakelijke inspanningen te maken als te breken.
Hoe ontmoedigend dat ook mag lijken, het biedt ook een opwindende kans om zelfs je felste concurrenten in het stof achter te laten. Het enige dat je hoeft te doen, is precies te begrijpen welke promoties worden aangeboden en wat elk voor het bedrijf kan betekenen. Isolatieshop voor hoogwaardig isolatiemateriaal.
Promotie wordt maar al te vaak gebruikt als een algemene zakelijke term, maar dat is vaak een te grote vereenvoudiging. Als je de ins en outs begrijpt, kun je in werkelijkheid e-commerce-aanbiedingen gebruiken waar niemand bezwaar tegen kan maken. Om jou te helpen dat te bereiken, gaan we kijken naar de verschillende promoties waarmee je te maken krijgt en hoe ze het bedrijf in 2020 en daarna verder kunnen brengen.
Wat zijn kortingscodes?Kortingscode is de term die je het vaakst zult horen en gebruiken in de op e-commerce gerichte promotie-inspanningen. Simpel gezegd, een kortingscode is een alfanumerieke reeks, vaak gepersonaliseerd, die consumenten kunnen gebruiken om online of in de winkel geld in te wisselen voor aankopen. Ook vaak aangeduid als kortingscodes, kortingscodes en couponcodes, kunnen bedrijven dergelijke kortingscodes rechtstreeks naar consumenten sturen of ze implementeren in QR-barcodes en meer. Promocodes hebben traditioneel de vorm van percentages of geldbedragen in euro’s en kunnen van toepassing zijn op zowel individuele aankopen als complete bestellingen.
In veel opzichten zijn kortingscodes de paraplu van de promotiewereld. Ze bieden zeker een overkoepelende promotiestrategie, die van vitaal belang is in een tijd waarin 75% van de consumenten een vorm van korting verwacht. In feite zegt 62% van de consumenten nu dat ze geen aankoop zullen voltooien zonder. Kortingscodes kunnen je helpen om aan die behoefte te voldoen en een e-commerce bedrijf een boost te geven.
Kortingscodes versus vouchersBinnen en enigszins gescheiden van een kortingscode zijn kortingscodes en vouchers. Hoewel elk van deze kortingscodes op verschillende manieren gebruikt, is het begrijpen en testen van elk formaat van vitaal belang voor het vinden van technieken die werken voor een unieke bedrijfsmodel.
Op zich is een actiecode onbegrijpelijk en onbruikbaar. Alleen in combinatie met de visuele weergave van kortingscodes en vouchers ontwikkelen deze basiscodes betekenis en waarde voor klanten. De vraag is, kun je beter kortingscodes weergeven via kortingscodes of vouchers?
In werkelijkheid is hier geen goed antwoord. De termen vouchers en kortingscodes zijn voornamelijk synoniemen en kunnen allemaal in een zakelijke omgeving worden gebruikt. Dat gezegd hebbende, er zijn subtiele verschillen tussen de twee. Hoewel deze niet altijd universeel zijn, kan het begrijpen van de basisprincipes je helpen de juiste methode voor de zakelijke behoeften te kiezen.
Kortingsbonnen gaan doorgaans rechtstreeks van een detailhandelaar naar de consument. In de vorm van e-mails, cadeaubonnen en zelfs klantenkaarten, kunnen vouchers worden gebruikt als beloningen, compensatie en meer. Hoewel ze voornamelijk eenmalige kortingen bieden, werken vouchers meestal op een uitputtingsbasis, waardoor herhalingsaankopen worden aangemoedigd als er geld overblijft.
Kortingscodes worden meestal gedistribueerd door een marketingteam of een onafhankelijke reservering. In tegenstelling tot de uitputtingsgraad van sommige vouchers, hebben kortingscodes de neiging om eenmalige aankopen van eten en drinken, winkelartikelen en meer te dekken. In tegenstelling tot vouchers gebruiken veel bedrijven online of afdrukbare kortingscodes om een nieuw publiek aan te trekken. Net zoals het aanbieden van een gratis monster, werken kortingsbonnen goed voor het aanmoedigen van eerste aankopen die leiden tot herhaald gebruik. |